هنر و معماری

"وبگاه دانشجویان معماری 89 - دانشکده هنر،ارومیه "

هنر و معماری

"وبگاه دانشجویان معماری 89 - دانشکده هنر،ارومیه "

ساگا گلس، پوشش رنگی کنترل نور

)
طراحی داخلـــی
ساگا گلس یک پوشش خارجی الکترونیکی است که با کنترل اشعه های خیره کننده خورشیدی، دید محافظت شده و بی نقصی را ارائه می دهد. بر خلاف محصولات لعابی موجود در بازار که با جذب UV، (پرتوهای فرابنفش) این عمل را انجام می دهند، ساگا گلس فیلم نازکی از چندین لایه اکسید تنگستن می باشد که با صرف 0.28 w/ft2 وات بر فوت مربع، در عرض چند دقیقه شیشه را از حالت کاملاً شفاف و بی رنگ به موقعیت رنگی مبدل ساخته و باصرف 0.1w/ft2 این موقعیت پایدار می ماند.
استفاده از یک واحد پوشش ساگاگلس بر روی شیشه های شفاف معمولی، انتقال نور مرئی را از 62% به 3.5% کاهش داده و نیز باعث کاهش ضریب انتقال حرارت از 0.48 به 0.09 می گردد. استفاده از این محصول همچنین علارغم هزینه بالای آن نتایج بالقوه بسیاری شامل: بازدهی بالای ساختمان ها در استفاده از انرژی، آسایش مطلوب و ... را داراست.
این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید

بنای تاریخی باغ دولت آباد در شهر یزد(عکس-تاریخچه...)

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در یادگارهای استان یزد، نوشته ایرج افشار آمده است که مطالعه تواریخ قدیم یزد نشان می دهد که باغ های مهم و بزرگ و زیبا از قدیم ترین ایام در آنجا ساخته می شده و ذکر بسیاری از آنها در آن کتب موجود است. از جمله در تاریخ جدید یزد از سی باغ نام برده شده ولی افسوس که اثری از هیچکدام از آنها اکنون برجای نیست. باغ دولت آباد یزد از نمونه باغ های بزرگ ایران است که در سال 1160 هجری قمری توسط محمدتقی خان بافقی مشهور به خان بزرگ، سر سلسه خاندان خوانین یزد و مرد مقتدر "دوره زندیه" بنا گردیده و در حدود ۲3۰ سال قدمت داشته و محل اقامت حاکم وقت و معاصر با شاهرخ میرزا و کریم خان زند بوده ‌است.

بادگیر مرتفع و زیبای آن با ارتفاع 33 متر از سطح زمین بلندترین بادگیری است که تاکنون شناسایی شده است. خان بزرگ ابتدا قناتی با نام دولت آباد ایجاد کرد و سپس از آب آن قنات باغ دولت آباد را به وجود آورد. قنات تاریخی عظیم و مهم دولت آباد دارای قدمتی بیش از دویست سال است که از احداث پنج رشته قنات تشکیل شده است.

باغ دولت آباد از باغ‌های قدیمی شهر یزد در کشور ایران است. این مجموعه یادگاری است از دوره‌های افشاریه و زندیه که شامل عمارت سردر، ساختمان هشتی و بادگیر، عمارت بهشت آئین و تالار آینه، عمارت تهرانی، آب انبار دو دهانه و باغ ناصر است. فضای سبز باغ درختان میوه مانند انگور و سرو و کاج داشته و همچنین گل‌های محمدی و سرخ نیز در باغ دیده می‌شوند.


ادامه مطلب ...

خصوصیات رنگها

ابتدا مواردی در ارتباط با رنگهای سرد و گرم : 

اکثرآ رنگهای گرم را برای نزدیک و 

 رنگهای سرد را برای دور و کنج استفاده می کنند . 

و نکته ی جالب اینکه رنگ سرد یا گرم مطلق نداریم و بستگی به محیط اطراف دارد! 

 

به  ادامه مطلب ....

ادامه مطلب ...

ساخت بلندترین بنای جهان در عربستان(برج خلیفه)

ساخت بلندترین بنای جهان در عربستان(برج خلیفه)
اگر شما اکنون با شنیدن عنوان مرتفع‌ترین برج جهان به یاد برج خلیفه دبی می‌افتادید باید بگویم که تا چندی دیگر این عنوان از برج خلیفه دبی گرفته می‌شود چراکه عربستان سعودی قصد دارد برجی با ارتفاع بیش از دو برابر برج خلیفه دبی بسازد.

رقابت در میان اعراب خانواده پادشاهی عربستان را واداشته تا برجی با ارتفاع بیش از یک کیلومتر در شهر جده بسازد تا مرتفع‌ترین برج ساخته دست بشر به این کشور تعلق داشته و حالا حالاها کسی فکر بیرون اوردن این عنوان از دست عربستان را در سر نداشته باشد. 

 به ادامه مطلب ....

ادامه مطلب ...