هنر و معماری

"وبگاه دانشجویان معماری 89 - دانشکده هنر،ارومیه "

هنر و معماری

"وبگاه دانشجویان معماری 89 - دانشکده هنر،ارومیه "

گالری الهام گرفته از آبHO2 با تصاویر بسیار زیبا

طراحی با الهام از قدرت آب به عنوان یک عنصر تبدیل به حک کردن دنباله ای از پویا ، فضاهای متخلخل برای گالری.شکاف و برش در دیوار به نفوذ پذیری به طور مداوم در سراسر گالری. موضوع طراحی آب نما ، که به نظر می رسد به عنوانمجموعه ای از ریز موج ها در جنبش در سراسر بیرونی گسترش است. Zaha Hadid Architects

عکسهای بیشتر ادامه ی مطلب...

ادامه مطلب ...

موزه هنر تایپه

موزه هنر تایپه


گاهی اوقات با طراحی‏هایی مواجه می­شویم که که پیش از آن فقط در فیلم ها می‏توانستیم شاهد آن‏ها باشیم. با معرفی طرح‏ها و معماری‏های جدید، به نظر می رسد این همان فردایی است که دیروز در انتظارش بودیم. حالا شاهد طرحی عجیب و دوست داشتنی هستیم که توسط دفتر طراحی OODA معرفی شده: موزه­ی هنر تایپه که در کشور تایوان واقع شده است.

 

بنیان گذاران پرتغالی دفتر طراحی OODA پیش از تاسیس این شرکت در سال 2010 با دو معمار سرشناس یعنی زاها حدید و رم کولهاس همکاری می کردند. حالا پروژه‏های جدید این دفتر مورد توجه بسیاری از طراحان و معماران قرار گرفته‏اند. مانند این موزه که نویسنده‏ی سایت گیزمودو آن را شبیه به یک "لاک پشت غول پیکر" می‏داند.

 

گالری های این موزه در امتداد رمپ های مارپیچی که از بیرون به فضای داخلی ساختمان راه پیدا می کنند، تشکیل می‏شوند. فضای اداری مجموعه در بالاترین طبقه و موزه‏ی کودکان در پایین ترین طبقه قرار گرفته‏اند. بازدید کنندگان از پایین قوس بیرونی ساختمان وارد می‏شوند و با استفاده از آسانسور های مرکزی به دیگر قسمت‏های موزه مراجعه می‏کنند.

Taipei-Museum-of-Art-Narenji2.jpg

استفاده از شیشه های منحنی و پنل‏های خورشیدی در پوسته‏ی خارجی ساختمان، مواردی است که از همین حالا می توان در انتظار آنان بود. کاشت 750 تا 1250 درخت در محیط اطراف موزه هم از وعده‏های مسئولان برای حفاظت بیشتر محیط زیست، در مرکز شهر تایپه است. 

منبع:www.narenji.ir


فرانک لوید رایت

فرانک لوید رایت (به انگلیسیFrank Lloyd Wright) (زادهٔ ۸ ژوئن ۱۸۶۷ - درگذشتهٔ ۹ آوریل ۱۹۵۹)، مشهورترین معمار تاریخ آمریکا است.

کاخ مروارید واقع در مهرشهر در کرج ساخته شاگردان و همکاران وی (در بنیادی که او تاسیس کرد) می‌باشد.


مرکز مردمی شهرستان مارین (به انگلیسیMarin County Civic Center)، از آثار مشهور فرانک لوید رایت است.

این بنا در شهرستان مارین در شمال کالیفرنیا قرار دارد.

فیلم گاتاکا در اینجا فیلمبرداری شد.



ادامه مطلب ...

انتخاب واحد ...

بازم تداخل در برنامه !

ولی اینبار تا حدودی حل شد . درس "بتن" به روز چهارشنبه تغییر داده شد تا بتونیم درس اختیاری "اسکیس" رو بتونیم برداریم و خبر دیگه اینکه "زبان تخصصی" این ترم ارائه نخواهد شد ! (مدیر گروه خودشون اعلام کردن!)

و درس های دکتر شنگه پور هم ناتمام خورده و اینکه تحویل پروزه ی "هتل سوپرلوکس 5 ستاره " تا ساعت 16:00 نوزده بهمن باید به دکتر ارسال بشه!