گاهی اوقات با طراحی‏هایی مواجه می­شویم که که پیش از آن فقط در فیلم ها می‏توانستیم شاهد آن‏ها باشیم. با معرفی طرح‏ها و معماری‏های جدید، به نظر می رسد این همان فردایی است که دیروز در انتظارش بودیم. حالا شاهد طرحی عجیب و دوست داشتنی هستیم که توسط دفتر طراحی OODA معرفی شده: موزه­ی هنر تایپه که در کشور تایوان واقع شده است.

 

بنیان گذاران پرتغالی دفتر طراحی OODA پیش از تاسیس این شرکت در سال 2010 با دو معمار سرشناس یعنی زاها حدید و رم کولهاس همکاری می کردند. حالا پروژه‏های جدید این دفتر مورد توجه بسیاری از طراحان و معماران قرار گرفته‏اند. مانند این موزه که نویسنده‏ی سایت گیزمودو آن را شبیه به یک "لاک پشت غول پیکر" می‏داند.

 

گالری های این موزه در امتداد رمپ های مارپیچی که از بیرون به فضای داخلی ساختمان راه پیدا می کنند، تشکیل می‏شوند. فضای اداری مجموعه در بالاترین طبقه و موزه‏ی کودکان در پایین ترین طبقه قرار گرفته‏اند. بازدید کنندگان از پایین قوس بیرونی ساختمان وارد می‏شوند و با استفاده از آسانسور های مرکزی به دیگر قسمت‏های موزه مراجعه می‏کنند.

Taipei-Museum-of-Art-Narenji2.jpg

استفاده از شیشه های منحنی و پنل‏های خورشیدی در پوسته‏ی خارجی ساختمان، مواردی است که از همین حالا می توان در انتظار آنان بود. کاشت 750 تا 1250 درخت در محیط اطراف موزه هم از وعده‏های مسئولان برای حفاظت بیشتر محیط زیست، در مرکز شهر تایپه است. 

منبع:www.narenji.ir