هنر و معماری

"وبگاه دانشجویان معماری 89 - دانشکده هنر،ارومیه "

هنر و معماری

"وبگاه دانشجویان معماری 89 - دانشکده هنر،ارومیه "

اسکیس هایی از درس بیان معماری II

اسکیس هایی از ترم های پیش مربوط به درس بیان معماری II




اسکیس های بیشتر در ادامه مطلب --->

ادامه مطلب ...

نمونه موزه (طرح معماری 3 - موزه)


عکس های بیشتر در ادامه مطلب ... 

ادامه مطلب ...

معماری هایتک و اکوتک

در سال 1971، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نام‌های ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژپمپیدو در پاریس در بین 681 شرکت کننده برنده اعلام شدند. نمای این ساختمان را مجموعه‌ای از دودکش‌ها، آبگردان‌ها، لوله‌های تأسیساتی و ستون‌ها، تیرها، بادبندها، راه پله‌ها و مسیرهای رفت‌ و آمد تشکیل می‌داد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نام‌های ـ تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید. در معماری مطرح شد.


---> ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

چرا از رنگ می ترسیم ؟

چرا از رنگ می ترسیم ؟اکثر افراد با تغییرات ظاهری حاصل از تغییر رنگ آشنا هستند، اما چه تعداد از افراد به تغییرات به وجود آمده در فضا توجه می کنند؟ گاهی ما با فضاهای خاصی روبه رو می شویم که نیازمند راه حل هستند.
به عنوان مثال یک اتاق باریک با سقف مرتفع بدون تناسب به نظر می رسد. در این مورد شاید نصب یک سقف کاذب یا استفاده از رنگ تیره در سقف، مناسب باشد.
گذشته نمونه هایی از تقسیم بندی فضایی را نشان می دهد که ممکن است برای روشی که ما امروزه زندگی می کنیم مناسب نباشد. در دهه های 1960 و 1970 پلاستیک و قطعات فلزی به وفور در محیط های داخلی به کار گرفته می شدند. امروزه، با توجه به اینکه اصل کلی همان است، روش برخورد با استفاده از پانلهای سبک، آجرهای شیشه ای، صفحات حصیری تاشو در رنگ بندی های خاص، تغییر کرده است.
---> ادامه ی مطلب...
ادامه مطلب ...