جدید ترین ارز دیجیتال و کسب درآمد بدون ماینر و توسط گوشی

pi اولین ارز دیجیتال جهان با امکان استخراج با گوشی موبایل بدون نیاز به پردازش و مصرف منابع و اینترنت.

(با بیش از سه میلیون و پانصد هزار کاربر در سراسر جهان ! )

ایردراپ یا اپلیکیشن PI NETWORK و ارز دیجیتال PI ( پای ) چیست ؟

چگونه می توان از طریق ایردراپ بیش از ۱۰۰۰ دلار$ درآمد کسب نمود ؟

همه ما از زمانی که علم ریاضیات را یاد گرفتیم ، با عدد پی  ( تلفظ صحیح انگلیسی آن پای است ) آشنا شده ایم. پی ( ۳٫۱۴ )یکی از اعداد جادویی ریاضیات است که کاربردهای زیادی در محاسبات مثلثات ریاضی دارد.

ایردراپ نیز به معنای تقسیم ارز دیجیتال رایگان بین مردم به مدت محدود برای آشنایی هرچه بیشتر افراد با ارز مورد نظر می باشد. پس از جذب مخاطبان ، ارز دیجیتال در صرافی های بین المللی لیست و قیمت گذاری شده و قابلیت خرید و فروش پیدا می کند.

ایردراپها در صورتی که بتوانند در جذب تعداد مخاطبان بیشتر و توسعه بازار خود موفق شوند و پس از ارزش گذاری ، قیمتشان افزایش پیدا کند پتانسیل درآمدزایی بالایی خواهند داشت و  یکی از بهترین روشهای کسب درامد دلاری از اینترنت هستند.و بسیاری از افراد در جهان از این طریق به ثروتهای زیادی رسیدند.

بیشترین سود را کسانی می کنند که صبر داشته باشند و در زمان ارائه رایگان ارز آنها ، سکه یا توکن بیشتری جمع آوری نمایند.

در صورتی که در مورد ایردراپ ( AIRDROP ) اطلاعاتی ندارید لطفا مقاله زیر را مطالعه بفرمایید :

 ⇐ ایردراپ Airdrop چیست ؟

استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل

نام این ایردراپ از عدد PI (  ) گرفته شده است.

minepi پای نتورک یک ارز دیجیتال قابل استخراج یا  ماین با گوشی موبایل است که توسط ۳ نفر از دانشجوهای دکترای دانشگاه استنفورد با نام های Dr. Nicolas Kokkalis و Dr. Chengdiao Fan و Vincent McPhillip طراحی و توسعه داده شده است.

شعار اصلی آن استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل به صورت آسان بدون نیاز به تجهیزات سخت افزاری خاص و پردازشهای سنگین می باشد.

و به گفته توسعه دهندگانش جزو اولین پروژه های ارز دیجیتال است که بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت و فقط توسط یک گوشی امکان بدست آوردن ارز دیجیتال رایگان را برای کاربران خود فراهم می کند.

نکته بسیار مهم این است که استخراج ارز PI با گوشی پردازش سنگینی ( مثل استخراج سایر ارزهای دیجیتال ) ندارد و فشاری بر سخت افزار موبایل وارد نمی کند و همچنین مصرف اینترنت بالایی نیز ندارد. حتی نیاز ندارد گوشی شما همیشه روشن و فعال باشد.

این ارز را می توان دوست دار طبیعت نامید زیرا برخلاف بیت کوین و سایر رمزارزهای قابل ماینینگ که برای استخراج نیاز به مصرف منابع انرژی زیاد و سخت افزاری قوی دارند استخراج آن بسیار ساده انجام می گیرد و هیچگونه صدمه ای به طبیعت نمی زند.

در حال حاضر ارز Pi قیمت گذاری نشده ، پس تا قیمت نگرفته و به دست آوردن آن آسان است،تلاش خود را انجام دهید.

از این برنامه در سراسر جهان استقبال بسیار خوبی شده و تا پایان ماه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از سه میلیون و پانصد هزار کاربر در سراسر جهان عضو این برنامه شده اند!

طبق آخرین آمار تعداد دانلودهای اپ پای در گوگل پلی از مرز یک میلیون گذشته است!

جذب این تعداد کاربر در سراسر جهان نشان دهنده آینده درخشان این رمزارز می باشد.

بر اساس اطلاعات ذکر شده در وایت پیپر (شناسنامه ) PI ، این پروژه در سه فاز اصلی اجرا خواهد شد :

فاز اول : تقسیم ارز به صورت ایردراپ و رایگان بین کاربران و افزایش اعضای شبکه

فاز دوم : راه اندازی شبکه بلاکچین این ارز و معرفی نرم افزار NODE و تست شبکه 

فاز سوم : لیست و معرفی شدن رسمی ارز پای به صرافی ها و فعال شدن امکان خرید و فروش آن

 

آموزش دانلود و نصب برنامه Pi Network

متاسفانه برنامه پای فیلتر شده.برای کار کردن باید از فیلترشکن استفاده نمایید.
این برنامه چیز خاصی ندارد و خیلی ساده هستش.
علتش هم به احتمال زیاد به دلیل افزایش کاربران و ایجاد کانکشنهای شبکه به سمت سرورهای پای بوده که سیستم فیلترینگ به اشتباه آی پی های پای را فیلتر کرده.

با ثبت نام از طریق لینک زیر یک عدد PI رایگان دریافت کنید( با vpn باز نمایید) :

⇐ ثبت نام و دریافت یک عدد پای pi 

برنامه  Pi Network هم نسخه آندروید و هم نسخه ios دارد.

در صورتی که از طریق لینک بالا نتوانستید برنامه را دانلود نمایید با استفاده از لینکهای زیر می توانید  مسقیما از گوگل پلی یا اپ استور اپ پای را دانلود  کنید.

 برای دانلود اپلیکیشن PI روی لینکهای زیر بزنید :

⇐   دانلود اپلیکیشن Pi Network از گوگل پلی ⇒

⇐   دانلود برنامه Pi Network  نسخه IOS ⇒

سپس آن را نصب و اجرا کنید. در این برنامه به دو صورت می توانید ثبت نام کنید.

ثبت نام از طریق اکانت فیسبوک و یا ثبت نام از طریق تلفن همراه. ما در این قسمت گزینه دوم یعنی Continue With phone number را انتخاب می کنیم. خوشبختانه کشور ایران را نیز پشتیبانی می کند.

برای ثبت نام در این برنامه نیاز به یک کد معرف دارید.

کد معرف اپلیکیشن PI  ⇐

   Mojtabaroo

لطفا دقت نمایید که همه حروف را کوچک وارد کنید.

پس از دانلود برنامه pi باید اطلاعات زیر را در صفحه ثبت نام وارد نمایید :

  • شماره موبایل خود را وارد کنید.
  • برای اکانت خود یک رمز عبور وارد کنید.رمز عبور باید شامل حروف کوچک و بزرگ و عدد باشد.
  • password: رمز عبور
  • Verify your password: تکرار رمز عبور
  • First Name: نام 
  • Last Name: نام خانوادگی 
  • Choose your username: نام کاربری شما ( باید منحصربفرد باشد ) این نام همان کد معرف شما خواهد بود که برای دعوت از دوستانتان می توانید بعدا از آن استفاده نمایید.
  • نکته بسیار مهم : کد معرف نسبت به حروف کوچک و بزرگ حساس است.سعی کنید همه حروف کوچک باشد و یک کلمه ای انتخاب کنید که ترجیحا کوتاه و خوانا باشد.
  • Invitation code: کد معرف شما ( dolari2 ) ( برای نصب اولیه اپلیکیشن )

برای استخراج این ارز دیجیتال با گوشی موبایل خود ، کافیست روزانه فقط یک بار برنامه pi را باز نموده و روی آیکن سبز رنگ در صفحه اصلی برنامه (طبق  شکل بالا ) بزنید و سپس گزینه MINE را انتخاب کنید.برای ماینینگ ارز پی حتی نیاز نیست صفحه برنامه باز باشد زیرا به گفته توسعه دهندگانش این برنامه با استفاده از سیستم ابری به استخراج ارز می پردازد.

در قسمت بالای صفحه برنامه pi network ، میزان ارز ماین ( استخراج شده ) شده را نمایش می دهد. این عدد شامل یک قسمت صحیح است و قسمت اعشاری که ۴ رقم بعد از ممیز است.

همچنین اگر در برنامه pi فعال باشید و از طریق chat با افراد دیگر تعامل داشته باشید یا بتوانید از طریق کد معرف خود افراد بیشتری را به این اپلیکیشن دعوت نمایید ارز بیشتری به دست می آورید.

برای افزایش سرعت استخراج می توانید دوستان خود را پس از دعوت به برنامه در قسمت حلقه امنیتی خود (Security circle) اضافه نمایید.برای این کار روی آیکن تنظیمات زده و پس از انتخاب منوی ( Earn PI ) ، گزینه EDIT SECURITY CIRCLE را انتخاب کرده و از لیست افراد یکی یکی آنها را به این قسمت اضافه نمایید. ( حداکثر ۵ نفر)

با زدن روی آیکن گوشه سمت چپ بالا وارد منوی اصلی اپ می شوید. در اینجا توضیح بعضی از قسمتهای آن بیان می شود :

Earn Pi : در این قسمت نشان می دهد ،از ۲۴ ساعت چقدر مانده برای استخراج ارز پی . و با کلیک بر روی آیکن سبز رنگ و سپس انتخاب گزینه MINE ، می توانید مجددا برنامه را فعال کرده و شروع به ماین نمایید.  همچنین مشخصات و کسانی که دعوت کردید و نفرات فعال در برنامه و مقدار ارز pi بدست آمده را نمایش می دهد.

Earning Team : در این قسمت می توانید افرادی که در لیست تماسهای تلفن همراه شما هستند را به این برنامه دعوت کنید و پس از نصب این برنامه توسط  آن ها ارز Pi بیشتری دریافت کنید.

Roles : می توانید قوانین Pi را بخوانید . توصیه می شود از ساخت بیش از یک اکانت ها روی یک گوشی موبایل خودداری کنید تا قوانین این برنامه را زیر پا نگذارید، در غیراینصورت امکان بلاک شدن وجود دارد.

FAQ : دسترسی به اطلاعات ارز Pi و دیگر نوشته ها مربوط به این توکن از این صفحه قابل دسترسی است.

White Paper : اطلاعاتی کلی در مورد  این ارز به شما می دهد. ( White Paper در واقع شناسنامه ارزهای دیجیتال می باشد. )

Core Team : در این قسمت می توانید در مورد توسعه دهندگان اپلیکیشن پی اطلاعات کسب نمایید.

Profile : مهم ترین بخش است که می توانید با ورود به آن اطلاعات خود را تغییر دهید و یا لینک دعوت و کد معرف خود را دریافت کنید تا از همان طریق افراد خود را به این اپلیکیشن دعوت کنید.

Chat : از این قسمت می توانید با کاربران دیگر تعامل داشته و چت کنید. روی گزینه + بزنید و زبان فارسی را انتخاب کرده و وارد گروه چت فارسی شوید. همچنین می توانید خودتان یک گروه ایجاد کنید و از این طریق با زیرمجموعه های خود در ارتباط باشید.

نکات بسیار مهم :

۱- حتما در قسمت پروفایل – > Phone Verfication تلفن همراه خود را Verify تایید کنید چون اگر رمز خود را فراموش کنید. تنها راه بازگشت اکانت با استفاده از تلفن همراه مقدور خواهد بود. برای تایید اکانت خود کافی است، بر روی Verify ضربه بزنید و کدی را که به شما می دهد را به سامانه US یا UK با همان شماره ای که هنگام ثبت نام وارد کردیدپیامک کنید.در صورت اعتباری بودن گوشی به میزان کافی اعتبار در گوشی خود داشته باشید.

۲- روزانه درون این نرم افزار با کلیک بر روی آیکن سبز رنگ برنامه را فعال نمایید تا شروع به استخراج کند. اگر هر ۲۴ ساعت بر روی این آیکن نزنید عملیات استخراج سازی بیست و چهارساعته متوقف می شود.

۳- نرم افزار پای متاسفانه با اندروید نسخه های قدیمی مشکل دارد و باید ورژن اندروید گوشی بالاتر از ۵ باشد.

۴- میزان سرعت استخراج شما رابطه مستقیم با تعداد زیرمجموعه و فعال بودن آنها دارد.پس سعی کنید با استفاده از راهنمای جذب زیرمجموعه که در پایین این مقاله ذکر شده تعداد زیرمجموعه بیشتری با کد معرف pi خودتان بگیرید.

درصورتی که زیرمجموعه های شما فعال نباشند می توانید از قسمت زیر به آنها پیام تذکر بفرستید .

  Menue —> Earn Pi —> PING INACTIVE   

۵- به هیچ عنوان روی یک گوشی موبایل دو اکانت یا حساب کاربری ایجاد نکنید. ( این کار تقلب محسوب شده و به احتمال زیاد اکانت شما مسدود خواهد شد.)

فرض کنید در مدت توزیع رایگان بتوانید ۱۰۰۰ عدد pi بدست آورید و پس از ارزش گذاری و یا گذشت مدتی قیمت هر عدد پای فقط و فقط یک دلار $ شود.

در اینصورت می توانید ۱۰۰۰ دلار یا حتی خیلی بیشتر از این مقدار بدست آورید.

در نظر داشته باشید که خود بیت کوین روزی قیمتی کمتر از یک دلار داشت ویا قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال ( به غیر از بیت کوین ) که در حال حاضر در بازار رمزارزها به چند ده یا حتی چندصد دلار می رسد روزی زیر یک دلار و حتی رایگان بوده است.

ارز پای هنوز به طور رسمی در صرافی های بزرگ بین المللی لیست نشده است ولی فعلا در دو صرافی در حال خرید و فروش و ترید می باشد.

برای مشاهده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال Pi روی عکس زیر کلیک یا لمس نمایید :

⇐ قیمت ارز دیجیتال پای Pi

 

 

سقف کوبیاکس ( COBIAX ) چیست ؟

 

1- کوبياکس:

یکی از مصالح نوین که چندیست توسط شرکت های ایرانی از بازار سوءیس وارد ایران شده است کوبیاکس می باشدکه در انعطاف پذیری در معماری بسیار موثر است. فناوری کوبیاکس با فراهم سازی امکان اجرای یک دال بتنی یکپارچه در دهانه های بزرگ تا دهانه هایی تا ۱۸ متر بدون استفاده از تیر ؛ به طور کلی موجب صرفه جویی در مصالح و کاهش هزینه های ساخت می گردد. اساس طراحی تکنولوژی Cobiax مبنی است بر سقف سازه ای با ویژگی «سقف دال ۲ طرفه» مشابه سقف های بتنی دال ۲ طرفه مرسوم با این تفاوت که هسته بتن مرکزی در محل هایی که کاربرد سازه ای ندارد با گوی های توخالی جایگزین می گردد. (جنس این گوی ها پلی اتیلن بازیافت یا پلی پروپیلن می باشد) بدین صورت که این گوی ها در حدفاصل مش های میلگردی بالا و پایین قرار می گیرند. با توجه به اینکه در دال های بتنی ۲ طرفه مشکل تحمل نیروی برشی وجود ندارد، مشکل طراحی این نوع سقف بر مبنای حذف قسمتی از بتن میانی و ایفای عملکرد دال ۲ طرفه می باشد.در فنآوری Cobiax با حذف بار مرده غیرسازه ای خاصیت باربری ۲ محوره همچنان حفظ می گردد. همچنین با شکل گیری غشای بتنی مستحکم در قسمت فوقانی و تحتانی دال به همراه شکل گیری شبکه تیرچه های داخلی در ۲ امتداد در اثر قراردهی گوی ها در سرتا سر فضای میانی دال بتنی می توان باربری مناسبی را برای این دال متصور شد.

  ²اصول طراحی :

در فناوری کوبیاکس بار مرده  غیرسازه ای در دال سقف حذف و خاصیت مقاومت دو  محوره حفظ می گردد.همچنین با شکل گیری غشایی بتنی مستحکم در قسمت فوقانی و  تحتانی دال به همراه شکل گیری شبکه تیرچه های داخلی در دو امتداد در اثر  قرار دهی گوی های توخالی در سرتاسر فضای میانی دال بتنی می توان باربری  بسیار مناسبی را برای این دال متصور شد.

  ²روش اجرا:

در حد فاصل مش های میلگردی بالا و پایین به جای بتن غیر سازه ای ، گوی های پلاستیکی تو خالی از جنس پلی اتیلن بازیافتی قرار می گیرند.نتیجه این امر :

 دالی است که حدودا 30 درصد وزن کمتری نسبت به یک دال مشابه توپر دارد.

این موضوع باعث میشود صرفه جویی قابل ملاحظه ای در وزن تمام شده سقف و مواد اولیه و مصالح کل ساختمان حاصل شود و همچنین کاهش هزینه های اجرایی سازه را به دنبال دارد .

  ²مزايای سيستم کوبياکس در مقايسه با ساير سقف های رايج:

در سیستم Cobiax اعضای دال سقف شامل بتن، آرماتور، توپی های توخالی پلاستیکی، و قفسه مسلح می باشد.

 توپی های توخالی در هسته مرکزی قفسه مسلح قرار گرفته و یک قفسه مدولار مسلح ایجاد می کند. این کیج مسلح مابین ۲ لایه آرماتور زیرین و رویین دال قرار گرفته و با حذف بتن غیرباربر از درون دال موجب سبک سازی آن می شود. در این سازه سیستم مقاوم در برابر نیروهای جانبی سازه شامل ترکیب دال و ستون (تقریباً قاب ساده) و دیوار برشی بتنی با شکل پذیری متوسط می باشد.

 ²مزايای فنی:

مزایای فنی سیستم کوبیاکس عبارتند از:

1-باربری ۲ محوره

2-بهینه سازی المان های عمودی مانند ستون ها و دیوارهای برشی (ستون های لاغرتر، کاهش ۴۰ درصدی حجمی و عددی ستون ها) ،بهینه سازی دال و فونداسیون (کاهش بارهای وارد بر پی، دال های تا ۳۰ درصد سبک تر) ،بهینه سازی المان های سخت کننده (کاهش بارهای افقی)

3-کاهش ارتفاع کلی سازه (بهینه سازی ارتفاع سقف)

4-کنترل خیز بهتر

5-مقاومت بهتر در برابر نیروهای زلزله (کاهش اثر آسیب های لرزه ای، کاهش ارتفاع و سبک شدن سازه)

6-حذف تمام تیرهای اصلی

  ²مزايای اقتصادی:

مزایای اقتصادی سیستم کوبیاکس عبارتند از:

1-کاهش مصرف بتن

2-کاهش المان های سازه ای

3-کاهش مصرف آرماتور

4-کاهش زمان ساخت

5-کاهش هزینه های اجرای تأسیسات (حذف تیرها و مشکلات ناشی از آویز تیرها)

6-کاهش ارتفاع کلی سازه به دلیل بهینه سازی ارتفاع سقف

  ²دلايل انتخاب و ورود تکنولوژی کوبياکس به کشور عبارتد از:

1)صنعتی سازی

2)عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد برای احداث کارخانجات مواد اولیه

3)عدم نیاز به نیروی کار خیلی متخصص و امکان استفاده از نیروهای موجود

4)امکان احداث کارخانجات تولیدی در اقصی نقاط کشور

5)عدم وابستگی به خارج از کشور سازگاری با مباحث و مقررات ملی ساختمانی کشور

6)اقتصادی بودن تکنولوژی و امکان رقابت با سیستم های رایج

7)انعطاف پذیری سیستم در ارتباط با مسآله معماری و سازه ای

8)تکنولوژی دوستدار محیط زیست

 

سقف تیرچه و بلوک چیست ؟

 

سقف تیرچه و بلوک :

سقف تیرچه بلوک تشکیل یافته است از :

 1- تیرچه هایی که معمولا به فاصله محور تا محور 50 سانتیمتر به موازات یکدیگر روی تیر های باربر قرار می گیرند.

2- بلوک هابی توخالی که مابین تیرچه ها قرار می گیرند .

3- بتن که فضای روی تیرچه و بلوک را پر می کند و ضخامت آن روی بلوک ها معمولاٌ 5 تا 10 سانتیمتر می باشد .

این نوع سقف در واقع دال یک طرفه ای می باشد که در آن برای کاستن بار مرده از بلوک های سفالی یا بتنی توخالی برای پر کردن حجم استفاده می شود.

مراحل اجرای سقف تیرچه بلوک :

1- حمل و انبار کردن مصالح تشکیل دهنده سقف

2- نصب تیرچه ها

3- نصب تکیه گاه های موقت ( بسته به طول دهانه ، نقاط وسط و ثلث زیر تیرچه ها با استفاده از

چهارتراش و جک بسته می شود ) .

4- نصب بلوک ها

5- آرماتوربندی ( میلگرد های حرارتی که غالباٌ با قطر 6 میلیمتر و با فاصله 25 سانتیمتر در 2 امتداد می باشند ).

6- قالب بندی

7- بازدید سقف و آماده سازی آن برای بتن ریزی

8- ساختن بتن

9- انتقال بتن

10- بتن ریزی و متراکم کردن آن

11- پرداخت سطح بتن

12- عمل آوردن

13- بازکردن قالب ها و جمع آوری تکیه گاه های موقت

مراحل محاسبه سریع و سر انگشتی انتخاب نوع فونداسیون

 

  1. ابتدا وزن ساختمان محاسبه گردد.

    بیشتر بدانیم:

    محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران

  2. ظرفیت باربری خاک( با واحد کیلونیوتن برمتر مربع) مطابق جدول زیر بدست آید.
    نوع خاک ظزفیت باربری خاک ( با واحد کیلوگرم بر سانتیمترمربع) 
    خاک رس خیلی نرم ۰.۳
    خاک رس  نرم ۰.۷
    خاک رس معمولی ۱.۲
    خاک رس با سختی متوسط ۱.۷
    خاک رس سخت ۲.۲
    خاک رس خیلی سخت ۳
    ماسه درشت و ضعیف دانه بنذی شده ۰.۸
    ماسه درشت و شن  ۱.۲
    ماسه فشرده و تمیز ۲.۵
  3. با تقسیم وزن ساختمان بر ظرفیت باربری خاک مساحت پی ستون را به دست می آوریم.
  4. تعداد ستون ها به صورت سرانگشتی محاسبه گردید و در مساحت پی هر ستون ضرب شده و مساحت کل پی را بدست می آوریم.

    بیشتر بدانیم:

    محاسبات سریع تعداد ستون های یک ساختمان

  5. مساحت بدست آمده در قسمت قبل را به سطح زیر بنای یک طبقه ساختمان تقسیم نموده و بر حسب درصد بیان می کنیم (a) :
    الف) پی منفرد         a<=50
    پی منفرد - محاسبه سریع انتخاب نوع فونداسیون و نکات طراحی فونداسیون

    ب)پی نواری           a>50 و a<75
    پی نواری - محاسبه سریع انتخاب نوع فونداسیون و نکات طراحی فونداسیون


    پ)پی گسترده        a>75
    پی گسترده  - محاسبه سریع انتخاب نوع فونداسیون و نکات طراحی فونداسیون

نکاتی پیرامون طراحی فونداسیون

در طراحی یک پی باید چندین کنترل انجام شودکه در این فایل به چند مورد آن اشاره می کنیم.

  • کنترل تنش خاک زیر فونداسیون
  •  کنترل برش پانچ
  • کنترل تعداد میلگردها

 

محاسبه سرانگشتی و سریع (تجربی ) فونداسیون نواری

محاسبه ضخامت پی

فرمول محاسبه ضخامت پی =( تعداد طبقات * ۱۰) + ۳۰ سانتیمتر > 50 سانتیمتر

‍محاسبه عرض پی

فرمول محاسبه  عرض پی =( تعداد طبقات * 20) + 40 سانتیمتر

جدول محاسبه سریع و سر انگشتی پی نواری

میله گردهای محاسبه شده حداقل میله گرد قابل استفاده جهت مسلح شدن بتن می باشند ولی جهت محاسبه دقیق باید از نرم افزار safe استفاده گردد.

میلگرد خاموت تعداد میلگردهای طولی عرض  پی  ضخامت پی (سانتی متر) تعداد طبقات ساختمان
میله گرد آجدار ۱۲ با فاصله ۲۰  سانتیمتر

۵میله گرد آجدار ۱۶ بالا

۵میله گرد آجدار ۱۶ پایین

۶۰ ۵۰ یک طبقه
میله گرد آجدار ۱۲ با فاصله ۲۰  سانتیمتر

۶میله گرد آجدار ۱۶ بالا

۶میله گرد آجدار ۱۶ پایین

۸۰ ۵۰ دو طبقه
میله گرد آجدار ۱۲ با فاصله ۲۰  سانتیمتر

۸میله گرد آجدار ۱۶ بالا

۸میله گرد آجدار ۱۶ پایین

۱۰۰ ۶۰ سه طبقه
میله گرد آجدار ۱۲ با فاصله ۲۰  سانتیمتر

۱۱میله گرد آجدار ۱۶ بالا

۱۱میله گرد آجدار ۱۶ پایین

۱۲۰ ۷۰ چهار طبقه
میله گرد آجدار ۱۲ با فاصله ۲۰  سانتیمتر

۱۴میله گرد آجدار ۱۶ بالا

۱۴میله گرد آجدار ۱۶ پایین

۱۴۰ ۸۰ پنج طبقه

سازه نامنظم

قسمت چهارم تفسیر استاندارد ۲۸۰۰ – با سازه نامنظم چه کنیم؟؟

همانطور که می دانید با پایان مهلت قانونی ویرایش سوم استاندارد 2800 حال زمان این فرا رسیده است که مهندسین و متخصصین عمرانی ایران رو به سوی ویرایش جدید آن حرکت کنند. این ورکشاپ با ارائه جذاب جناب آقای دکتر مهدی علیرضایی می باشد که با همکاری جامعه مهندسین قم برگزار شده است ، شما می توانید این ورکشاپ و قسمت های بعدی آن را از سبزسازه دانلود کنید و از آن لذت ببرید!

در جلسه قبل تا نامنظمی مقاومت جانبی را مورد بررسی قرار دادیم و خدمتتون عرض کردم که در مواردی که مقاومت جانبی طبقه ای از 80 درصد مقاومت جانبی طبقه روی خودش کمتر باشد ،این طبقه،  طبقه ضعیف می باشد و اگر این مقدار به 65 درصد کاهش پیدا کند طبقه تحت عنوان طبقه خیلی ضعیف شناخته میشود ….

پنجمین نامنظمی از سری نامنظمی های در ارتفاع ،نامنظمی در سختی جانبی است. در صورتیکه سختی جانبی یک طبقه کمتر از 70 درصد سختی طبقه روی خود باشد و یا کمتر از 80 درصد متوسط سختی های سه طبقه روی خود باشد آن طبقه نرم نامیده میشود و اگر این مقدار به 60 و 70 درصد کاهش پیدا کند آن طبقه اصطلاحا طبقه خیلی نرم نامیده میشود. اما این نامنظمی را چگونه در نرم افزار کنترل کنیم؟!

تا اینجا تمام ضوابط مربوط به نامنظی ها در سازه گفته شد.حال آیین نامه 2800 چه محدودیتی را برای احداث یک سازه نامنظم در نظر میگیرد؟؟ مظابق با این آیین نامه احداث ساختمان با نامظمی طبقه خیلی ضعیف(مقاومت جانبی یک طبقه کمتر از65% مقاومت جانبی طبقه روی خود کمتر باشد) در مناطقی با خطر لرزه خیزی متوسط و زیاد(برای مثال تهران و مشهد) مجاز نیست و در مناطقی با خطر لرزه خیزی کم ،ارتفاع آنها نمیتواند بیشتر از 3 طبقه یا 10 متر باشد. همچنین احداث ساختمان در طبقه خیلی نرم(بالا توضیح داده شد) و شدید پیچشی (حداکثر جابجایی به متوسط جابجایی در پلان بیشتر از 1.4 باشد) در مناظق با خطر نسبی متوسط و بالاتر،تنها بر روی زمینهای نوع 1،2 و3 مجاز است.

کنترل طبقه نرم در ایتبس

کنترل طبقه نرم در ایتبس

فروریزش بسیاری از ساختمان­ ها در هنگام زلزله را می ­توان به وضعیتی مرتبط دانست که در آن اعضای مهاربندی (نظیر دیوارهای برشی، بادبندها و …) در برخی طبقات حذف شده­ باشند. علت این حذف عمدتاً برآورده ساختن نیازهای معماری است. در این شرایط طبقه مذکور در برابر نیروهای جانبی تضعیف شده و نوعی از نامنظمی را در ساختمان ایجاد می­ کند که به نامنظمی سختی جانبی یا طبقه نرم شناخته می­ شود.

در این مقاله خواهیم آموخت که:

  1. چه الزامات آیین نامه­ ای درخصوص نامنظمی سختی جانبی وجود دارد؟
  2. وجود این نامنظمی تا چه حد سازه را مستعد فروریزش خواهد کرد؟
  3. در چه مواردی ممکن است این نامنظمی را داشته باشیم؟
  4. وقوع طبقه نرم در چه طبقاتی محتمل است؟

در انتها نیز پس از توضیح روش محاسبه سختی جانبی هر طبقه، گام ­به­ گام مراحل کنترلی را در نرم­ افزار etabs بررسی می­ نماییم.

طبقه نرم چیست؟

استاندارد 2800 زلزله ایران، نامنظمی سختی جانبی را در دسته نامنظمی در ارتفاع قرار داده و آن­را چنین توصیف می­ نماید:

طبقه نرم به طبقه ای گفته می شود که سختی جانبی در طبقه ی مذکور از ۷۰ درصد سختی جانبی طبقه روی خود کمتر باشد. همچنین در طبقه ای که سختی جانبی آن از ۸۰ درصد متوسط سختی سه طبقه روی خود کمتر باشد طبقه را طبقه نرم می نامیم.

اما در کنار این، تعریف زیر را نیز داریم:
طبقه ضعیف به طبقه ای اطلاق می شود که مجموع مقاومت جانبی طبقه مذکور از ۸۰ درصد مقاومت جانبی طبقه روی خود کمتر باشد. مقاومت جانبی هر طبقه برابر است با مجموع مقاومت جانبی کلیه ی اجزای مقاومی که در برابر برش طبقه مقاومت از خود نشان می دهند.

آیا به وجود آمدن طبقه نرم غیر مجاز است؟

به مهندسین توصیه می­ شود حتی­ المقدور از به وجود آمدن نامنظمی سختی جانبی جلوگیری نمایند. با این حال وجود این نامنظمی در ساختمان غیرمجاز نیست. گاهاً شرایط طرح معماری ایجاب می­ کند که طراح سازه در برخی طبقات اعضای باربرجانبی را کوچک یا حذف نماید. با تغییر در ابعاد سیستم باربر جانبی، سختی تحت تاثیر قرار می­ گیرد و ممکن است سازه درگیر نامنظمی سختی جانبی گردد.

آیین نامه وجود نامنظمی طبقه نرم و خیلی نرم را غیر مجاز ندانسته ولی محدودیت­ های بسیاری را در صورت وجود آن وضع می­ کند. به ­طور مثال اگر در ساختمانی نامنظمی طبقه نرم یا خیلی نرم وجود داشته باشد و ساختمان بیش از سه طبقه باشد امکان استفاده از تحلیل استاتیکی معادل وجود نخواهد داشت. در این موارد باید از تحلیل­ های نسبتاً پیچیده­ تر جایگزین مانند تحلیل دینامیکی طیفی یا تاریخچه زمانی و … استفاده نماییم.

این مطلب را از دست ندهید :  کنترل برش یک طرفه پی در safe و دستی: آموزش کاملا تصویری و گام به گام

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد محدودیت های تحلیل استاتیکی معادل، می توانید “ویدیوی رایگان تفسیر آیین نامه 2800 “ ازسری آموزش های سبز سازه را ببینید.

فلسفه کنترل طبقه نرم و خیلی نرم

تجربیاتی که از زلزله­ های اخیر به دست آمده، نشان می­ دهد این نوع نامنظمی منجر به خرابی گسترده و حتی فروریزش در ساختمان شده است. گزارش های خرابی در اثر این نامنظمی در زلزله های گذشته بسیار زیاد بوده، نمونه­ هایی از این شکل تخریب را در تصاویر زیر مشاهده می­ کنیم.

طبقه نرم

طبقه نرم

یکی از مشخصه­ های اصلی طبقه نرم، ناپیوستگی در استحکام یا سختی است که در اتصالات ایجاد می­ شود. این ناپیوستگی بدین سبب ایجاد می­ شود که هرچه طبقه نرم ساختمان استحکام کمتری داشته باشد و یا انعطاف­ پذیری بیشتری داشته باشد، تغییر شکل­ های بیشتری در آن ایجاد می­ شود که به نوبه خود به تمرکز نیروها در اتصالات می­ انجامد. در تصویر زیر تفاوت جابجایی نسبی طبقه را در ساختمان منظم و نامنظم سختی جانبی به همراه مکانیسم خرابی آن مشاهده می­ کنید.

مکانیسم خرابی بر اثر وجود طبقه نرم

مکانیسم خرابی بر اثر وجود طبقه نرم

در چه مواردی ممکن است شاهد نامنظمی طبقه نرم باشیم؟

وجود طبقه نرم یکی از معایب بسیار متداول در ساختمان­ ها می ­باشد. طبقه نرم معمولاً در ساختمان­ های تجاری که نمای باز در طبقه همکف مورد نیاز است و هتل­ ها و ساختمان­ های اداری با طبقه همکف بلند ایجاد می ­شود.

آیا حضور طبقه بلند در طبقه همکف یک ساختمان لزوماً نشان­ دهنده طبقه نرم خواهد بود؟

خیر؛ زیرا ممکن است طبقه بلند با سختی مناسب طراحی شده باشد. اساساً در بحث ارزیابی طبقه نرم ، کاری با بلند یا کوتاه بودن طبقات نداریم، مسئله اصلی سختی طبقه می­ باشد.

آیا رخداد پدیده طبقه نرم صرفاً در طبقه همکف محتمل است؟

همان­طور که بیان شد مبنای ارزیابی طبقه نرم صرفاً سختی طبقه مذکور می­ باشد، بنابراین در هر طبقه­ ای از ساختمان که الزامات آیین نامه برآورده نشود، وقوع پدیده طبقه نرم محتمل خواهد­بود. تصویر زیر نمونه­ ای از رویداد پدیده طبقه نرم در طبقات میانی می­ باشد.

طبقه نرم میانی

تا به اینجای کار، در مورد مفهوم طبقه نرم در ساختمان، توضیحات مفصلی خدمت مهندسین گرامی ارائه شد.

در ادامه می خواهیم گام به گام مراحل کنترل طبقه نرم در ایتبس را به ساده ترین شکل به شما آموزش دهیم و همچنین راهکارهایی به منظور اصلاح طبقه نرم ارائه کنیم.

راهکارهایی که به احتمال زیاد در طراحی برخی طبقات ساختمان های تجاری، هتل ها، ادارات و… مورد نیاز است.

این مطلب را از دست ندهید :  تنش خاک زیر پی : آموزش ساخت ترکیب بارها ونحوه کنترل درسیف بصورت گام به گام

اما،

مراحل کنترل طبقه نرم در ایتبس

  • گام اول- یک بار Test از نوع other مطابق شکل زیر ایجاد می­ کنیم.

تعریف الگوی بار از نوع test

تعریف الگوی بار

  • گام دوم- اعمال بار به مرکز سختی طبقه:

در طبقه­ ای که می­ خواهیم سختی آن­ را حساب کنیم بار افقی دلخواه Testرا به مرکز سختی سازه اعمال می­کنیم. (به طور مثال 10کیلونیوتن)

برای یافتن مرکز سختی هر طبقه یک ­بار تحلیل سازه انجام میدهیم. سپس از مسیر زیر مختصات مرکز سختی قابل حصول می­ باشد.

پیدا کردن محل مرکز سختی

معمولاً یک نقطه نزدیک به مرکز سختی را انتخاب و بار افقی را به آن اعمال می­کنیم.

از مسیر زیر این مختصات را برای نرم­ افزار مشخص می­ کنیم.

 

سپس برای هر طبقه مختصات را در reference points وارد می­ کنیم­.

وارد کردن مختصات مرکز سختی طبقه

از منوی draw یک joint در محل مشخص شده reference points ترسیم می­ کنیم و بار را به این joint وارد می­ نماییم.

اعمال بار 10 کیلونیوتنی به مرکز سختی

  • گام سوم- ثابت کردن سایر طبقات:

حال بایست مطابق بند استاندارد2800 کلیه طبقات زیرین را بدون حرکت درنظر بگیریم. برای این منظور طبقه زیرین را انتخاب و مطابق شکل آن را مقید می­ کنیم.

نمای سازه پس از انجام تغییرات فوق به­ صورت زیر خواهد بود:

طبقه مقید شده

  • گام چهارم- یافتن تغییر مکان مرکز جرم و اعمال رابطه سختی فنر:

تا به این مرحله بار به مرکز سختی اعمال شده و مطابق تعریف استاندارد 2800 طبقات زیرین نیز مقید شده­ اند. در قدم بعد با معلوم بودن میزان بار وارده (F) تنها کافیست که تغییر مکان مرکز سختی را به­ دست آوریم و با قرار دادن در فرمول F=kΔx به سادگی سختی طبقه را بدست آوریم. برای این منظور مطابق شکل زیر عمل می­ کنیم.

اینک کافیست بر روی نقطه اعمال بار افقی کلیک راست نموده و مقدار تغییر مکان را مشاهده کنیم.

جابجایی مرکز سختی

در نتیجه برای طبقه پنجم از سازه مذکور سختی برابر است با:

k=F/Δx=10/0.031=322.58 kN/mm

کنترل ضابطه طبقه نرم و خیلی نرم در سازه

پس از آن­که برای هرکدام از طبقات سختی جانبی، به روش نرم­ افزاری فوق محاسبه شد بایست محدودیت­ های استاندارد 2800 کنترل شوند. این محدودیت­ها به قرار زیر است:

  • طبقه­ ای که سختی جانبی آن کمتر از 70 درصد سختی جانبی طبقه روی خود و یا کمتر از 80 درصد سختی های جانبی سه طبقه روی خود باشد. اصطلاحاً این طبقه نرم نامیده می­ شود.
  • طبقه­ ای که سختی جانبی آن کمتر از 60 درصد سختی جانبی طبقه روی خود و یا کمتر از 70 درصد سختی های جانبی سه طبقه روی خود باشد. اصطلاحاً این طبقه خیلی نرم نامیده می­ شود.
این مطلب را از دست ندهید :  نامنظمی مقاومت جانبی در ایتبس : محاسبه وکنترل طبقه ضعیف پس از مکانیزم

بخش تکمیلی

طبقه نرم و خیلی نرم حالت بسیار ویرانگری از تخریب است. تخریبی ناگهانی و وسیع که ممکن است فروریزش کلی سازه را منجر شود. طبقه نرم معمولاً در اولین تراز ساختمان به­ وجود می­ آید که در این حالت بنابر تصاویری که پیش­تر مشاهده نمودیم طبقات فوقانی بر روی طبقه همکف آوار خواهند شد. در موارد خاصی یکی از طبقات فوقانی ممکن است طبقه نرم باشد. در این حالت با فروریزش حتی یک طبقه ممکن است سازه شاهد رخداد خرابی پیش ­رونده و انهدام کلی باشد.

در هر حال کلیه مطالب بیانگر آن است که این اثر ویرانگر بایست در تحلیل و طراحی سازه­ ها منظور شود. برای ساختمان­های موجود، یکی از راهکارهای مناسب مقاوم­ سازی است. به منظور اصلاح طبقه نرم، می­توان از راهکارهایی نظیر اضافه کردن مهاربندهای فولادی، اضافه کردن دیوارهای برشی بتنی یا فولادی، اضافه نمودن قاب خمشی، ایجاد دیوارهای حائل و … استفاده نمود. در این حالت با حذف نامنظمی فوق، سختی طبقه و در نتیجه ی آن توزیع نیروی زلزله اصلاح می­ گردد.

تصاویر زیر مراحل اضافه نمودن قاب خمشی برای اصلاح نامنظمی یک ساختمان با طبقه نرم را جهت بهسازی نشان می­ دهد.

اضافه کردن قاب خمشی برای اصلاح طبقه نرم

نتیجه گیری:

  1. وجود طبقه نرم یکی از معایب بسیار متداول در ساختمان­ ها می ­باشد. طبقه نرم معمولاً در ساختمان های تجاری که نمای باز در طبقه همکف مورد نیاز است و هتل ها و ساختمان­ های اداری با طبقه همکف بلند ایجاد می­ شود.
  2. آیین نامه وجود نامنظمی طبقه نرم و خیلی نرم را غیر مجاز ندانسته ولی محدودیت­های بسیاری را در صورت وجود آن وضع می­ کند.
  3. مبنای ارزیابی طبقه نرم صرفاً سختی طبقه مذکور می­ باشد، بنابراین در هر طبقه­ ای از ساختمان که الزامات آیین نامه برآورده نشود، وقوع پدیده طبقه نرم محتمل خواهد­ بود.
  4. استاندارد 2800 ویرایش 4 سختی طبقه (Story Stiffness) را برابر با مجموع سختی جانبی اعضای باربر جانبی آن طبقه دانسته است. برای محاسبه سختی طبقه در نرم افزار ETABS ، می ­توان تغییر مکان جانبی واحدی را در سقف طبقه مورد نظر وارد کرد و کلیه طبقات زیرین را بدون حرکت در نظر گرفت.
  5. . به منظور اصلاح طبقه نرم در ساختمان­ های موجود، می­ توان از راهکارهایی نظیر اضافه کردن مهاربندهای فولادی، اضافه کردن دیوارهای برشی بتنی یا فولادی، اضافه نمودن قاب خمشی، ایجاد دیوارهای حائل و … استفاده نمود.

منابع:

  1. Seismic Conceptual Design of Buildings – Basic principles for engineers, architects, building owners, and authorities, Hugo Bachmann.
  2. Evaluation and Repair of Structures Handbook.
  3. آیین ­نامه طراحی ساختمان­ها دربرابر زلزله، استاندارد 2800، ویرایش 4
  4. جزوه راهنمای طراحی ساختمان­ های بتنی و فولادی تالیف دکتر حسین­ زاده­ اصل­

محاسبه دریفت

محاسبه دریفت


تغییر مکان جانبی نسبی طبقات مطابق بند 3-5 آیین‌نامه 2800 ویرایش چهارم کنترل می‌شود. بر اساس بند 3-5-1، تغییر مکان جانبی نسبی واقعی هر طبقه که برابر است با اختلاف بین تغییر مکان‌های جانبی واقعی مراکز جرم کف‌های بالا و پایین آن طبقه، نباید از مقدار m∆ تجاوز کند.

Δm=Cd.Δeu">Δm=Cd.Δeu

 

در این رابطه:

m = تغییر مکان جانبی نسبی غیر خطی و یا تغییر مکان نسبی واقعی طبقه.

Cd = ضریب بزرگنمایی تغییر مکان جانبی سازه به علت رفتار غیر خطی آن (جدول 3-4).

eu = تغییر مکان جانبی نسبی طبقه زیر اثر زلزله طرح.

بر اساس بند 3-5-2، مقدار m که با منظور کردن اثر ∆-P در محاسبه m به دست می‌آید، نباید از مقدار مجازa تجاوز نماید.

در ساختمان‌های با 5 طبقه:                                  Δa=0.025h">Δa=0.025h

 

در سایر ساختمان‌ها:                                        Δa=0.020h">Δa=0.020h

 

در این روابط h ارتفاع طبقه می‌باشد.

دانلود نرم افزار تبدیل فرمت ایتبس ۹ به ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵

 

 

با سلام

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید یک فایل محاسباتی پروژه که در ایتبس ۹ انجام شده (۹٫۷٫۲-۹٫۷۴ و ….) را در ایتبس ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۳

باز کنید….

و احتمالا در هنگام باز کردن آن با اخطارها و خطاهایی مواجه شده اید…..

اگر شما پس ازدانلود این نرم افزار، آن را مسیر نصب ایتبس تان قرار دهید، این مشکل شما حل خواهد شد…البته فقط همین مشکل …..سایر مشکلات موجود، ان شااله پس از اجرایی شدن برجام حل خواهد شد…..

برای دانلود ”  روی لینک زیر بی زحمت یه کلیک کنید، ممنون می شم!!”

covvert et9 to 15

نقشه های معماری و سازه یک ساختمان ۶ طبقه بتن آرمه در فرمت اتوکد (مناسب برای پروژه های بتنی دانشگاه و


نقشه های معماری و سازه یک ساختمان ۶ طبقه بتن آرمه در فرمت اتوکد (مناسب برای پروژه های بتنی دانشگاه و نوآموزان طراحی و محاسبات ساختمان)

در این بخش از عمرانکده ؛ یکسری نقشه معماری و سازه (اجرایی) از یک ساختمان ۶ طبقه بتن آرمه در فرمت اتوکد برای شما عزیزان مهندس و دانشجو و کلیه علاقه مندان انتخاب کرده ایم که از لینک زیر در ادامه قابل دانلود است. در این فایل نقشه های معماری کامل بوده و نقشه های سازه نیز پس از طراحی ساختمان توسط نرم افزارهای خودکار ترسیم نقشه ؛ در محیط نرم افزار اتوکد ترسیم شده است. این مجموعه برای مهندسین جوان و دانشجویانی که قصد یادگیری طراحی و محاسبات ساختمان های بتنی را دارند بسیار مناسب است. علاقه مندان می توانند با مدل کردن ساختمان فوق در برنامه ایتبس و سپس طراحی آن در نرم افزار نتایج طراحی خود را با نقشه های سازه موحود در این فایل مقایسه کنند تا ببینند تا چه اندازه توانسته اند درست و صحیح کار کنند. مدلسازی و طراحی ساختمان یاد شده میتواند تجربه خوبی برای نوآموزان و دانشجویان گرامی باشد. لذا دانلود این فایل را به همه علاقه مندان طراحی توصیه می کنیم.
 
رمز فایل فشرده : omrankadeh
نقشه های معماری و سازه یک ساختمان ۶ طبقه بتن آرمه در فرمت اتوکد (مناسب برای پروژه های بتنی دانشگاه و نوآموزان طراحی و محاسبات ساختمان)

 

برچسب ها : نقشه های معماری و سازه ساختمان بتنی در فرمت اتوکد، نقشه اجرایی اسکلت بتن آرمه، فایل اتوکد معماری و سازه ساختمان ۶ طبقه بتنی، دانلود رایگان نقشه های معماری و اسکلت یک سازه بتنی دارای ۶ سقف، فایل DWG اتوکد از نقشه های معماری و سازه ساختمان بتنی، دانلود فایل های نقشه معماری و نقشه های اجرایی سازه، نقشه های سازه نگهبان در فرمت اتوکد،

فیلم آموزشی "نامنظمی در پلان" بر اساس ویرایش چهارم استاندارد 2800

فیلم آموزشی "نامنظمی در پلان" بر اساس ویرایش چهارم استاندارد 2800


در این بخش با یکی از فیلم های آموزشی گروه سبزسازه در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. گروه سبزسازه که به تازگی فعالیت خود را در زمینه آموزش مهندسی عمران آغاز کرده است ؛ فیلم های آموزشی کوتاهی را در ارتباط با مسایل طراحی سازه ها تهیه و بطور رایگان منتشر نموده است. سایت عمرانکده با حمایت از این کار زیبا من بعد فیلم های آموزشی این گروه را به طور رایگان منتشر خواهد نمود تا عزیزان مخاطب عمرانکده نیز از دیدن این فیلم های آموزشی لذت ببرند. با عرض خسته نباشید به گروه سبزسازه ؛ شما عزیزان را دعوت می کنیم فیلم آموزش "نامنظمی در پلان بر اساس ویرایش چهارم استاندارد 2800" را از لینک زیر دانلود کرده و مشاهده نمائید.
 
رمز فایل فشرده : omrankadeh
 
 

 

 

برچسب ها : آموزش تصویری نامنظمی در پلان بر اساس یرایش چهارم اساندارد 2800، دانلود رایگان فیلم آموزشی تشخیص نامنظمی در پلان سازه ها طبق ویرایش چهارم ایین نامه زلزله ایران، کنترل نامنظمی پلانهای ساختمان طبق 2800 ویرایش چهارم، فیلم آموزش ضوابط استاندارد 2800 ویرایش چهارم، دانلود رایگان فیلم های آموزشی مهندسی عمران، آموزش طراحی و محاسبات ساختمان و مهندسی زلزله،

 


فیلم اجرای سقف عرشه فولادی (متال دک) در ساختمان بتنی


فیلم اجرای سقف عرشه فولادی (متال دک) در ساختمان بتنی

هر وقت صحبت از سقف عرشه فولادی میشود ؛ همه ما فکر می کنیم که این نوع سقف فقط و فقط مختص سازه های فولادی است. در صورتیکه با روش های خاصی میتوان این سقف بسیار خوش رفتار و مستحکم را در ساختمان های بتن آرمه نیز اجرا نمود. امروز قصد داریم شما را با اجرای سقف عرشه فولادی (متال دک) در ساختمان های بتنی آشنا سازیم. در ادامه شما عزیزان را به دانلود و تماشای دو فیلم انیمیشن زیبا ؛ که نحوه اجرای سقف عرشه فولادی را در سازه های بتنی نمایش میدهد ؛ دعوت میکنیم. امیدواریم مفید واقع گردد.

رمز فای فشرده : omrankadehsepahan

فیلم اجرای سقف عرشه فولادی (متال دک) در ساختمان بتنی
فیلم اجرای سقف عرشه فولادی (متال دک) در ساختمان بتنی

 

منبع: عمرانکده

برچسب ها : دانلود فیلم اجرای سقف عرشه فولادی در سازه بتنی، دانلود انیمیشن اجرای سقف متال دک در ساختمان بتن آرمه، آموزش روش اجرای سقف عرشه فولادی در یاختمانهای بتنی، نحوه ساخت و اجرای سقف کامپوزیت پیشرفته در ساختمان بتنی، روشهای اجرای سقف های متداول در ایران، دانلود فیلم نحوه اجرای سقف فولادی،

دانلود جزوه آموزش etabs 9.7 و safe 8

 

 

در ادامه جزوه آموزش etabs9.7 و safe8 را دانلود خواهید نمود. این جزوه نیز به صورت دست نویس در سر کلاس درس توسط جناب مهندس مرتضی پوراکبری نوشته شده است و برای انتشار در اختیار ما قرار گرفته است. با تشکر از ایشان

 

دانلود جزوه آموزش etabs 9.7 و safe 8

 

شیوه نامه طراحی سازه (فولادی-بتنی-بنایی)

برای طراحی سازه های مختلف باید یک سری اصول و نکات کلی و عمومی رو رعایت کرد که برای آشنایی با این نکات برای شما جزوه ای در 13 صفحه تهیه کردم که  شیوه طراحی سازه های فولادی-بتنی و بنایی  رو شامل میشه. این جزوه میتونه نشون بده که یک  پروژه فولاد  یا  بتن کامل  باید چه جوری باشه. 


شیوه نامه طراحی سازه

تاسیسات ساختمان

برای ارائه یک نقشه بی نقص و کامل و اجرایی و جلوگیری از تغییرات ناخواسته بعدی در معماری و اجرای ساختمان طبق نقشه اولیه باید مهندسین معمار - محاسب (عمران) - مکانیک  و برق (تاسیسات) از ابتدا و قبل از نهایی کردن طرحهای خود باهم در ارتباط باشند و در واقع طراحی با مشورت چهار مهندس پیش برود. این امر نشاندهنده  لزوم  آشنایی مهندسین معماری و عمران را به بحث تاسیسات ساختمان است.  

برای آشنایی با بحث تاسیسات در ساختمان (مکانیکی و الکتریکی) میتوانید دو جزوه زیر را که برای شما عزیزان آماده کرده ام دانلود کنید . 

 

 

جزوه تاسیسات مکانیکی ساختمان (410 kb)

 

جزوه تاسیسات الکتریکی ساختمان (208 kb)