هنر و معماری

"وبگاه دانشجویان معماری 89 - دانشکده هنر،ارومیه "

هنر و معماری

"وبگاه دانشجویان معماری 89 - دانشکده هنر،ارومیه "

برج هزاره العرب

  برج العرب ، نام هتلی هست که در دبی قرار دارد ، هتلی که مسافران اختصاصی و پولدار آن با هلیکوپتر از فرودگاه به هتل منتقل میشوند و گاهی نیز اگر اتاق های گران این هتل را کرایه کنند ، یک هلیکوپتر اسکورت نظامی نیز شما را از فرودگاه تا هتل بدرقه خواهد کرد تا مبادا خطری متوجه شما شود ...

برج العرب هتلی مجلل در دوبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده‌است. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند.
 
رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند.
 
صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می‌خوانند، اما در واقعیت بیشتر سازمان‌های رتبه‌دهنده تنها تا ۵ ستاره رتبه می‌دهند.
 
هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.
 
اطاق های اختصاصی این هتل که برای مهمانان مخصوص و افراد پولدار میباشد هر شب بیش از 40 میلیون تومان هزینه خواهد داشت .
 
با وجود قیمت بالایی که این هتل دارد ، مسافران زیادی را در خود جای میدهد ، مطمئنأ افرادی که در دبی هستند و یا به دبی سفر کردند ، متوجه تعداد زیاد پرواز هلیکوپتر ها بر فراز شهر دبی هستند که اکثر این هلیکوپتر ها مسافران این هتل هفت ستاره هستند. 
 
البته به نظرم دونستن این مطلبام جالبه ها!! 
درسته این برج یه طرح اولیه و کاملا حساب شده داره ولی هر مرحله از ساخت برج مهندسای طرحو با یه چالش جدید مواجه میکنه!!! 
 
با توجه به نمای جانبی سازه متوجه ۳تیر مایل میشیم؛بعد از طراحی وساخت مساله نصب این تیر ها بسیار سخت بوده که این کار با کمک جرثقیل های بسیار بزرگ(به خاطر وزن چند تنی تیر ها!!)انجام شده.  
از آنجا که سازه در یک فضای بادخیز بنا شده با عبور باد از میان سازه های منحنی جانبی٬نوعی گرباد های ریز افقی ایجاد خواهد شد البته برای جلوگیری از این مشکل بزرگ (با پدید آمدن این گردباد ها احتمال ریزش کل بنا موجود بود!!)در مجموع ۱۱وزنه ۵۰ تنی قابل حرکت در داخل سازه های منحنی(سازه های سفید)و در کل مخابراتی برج تعبیه میشه.بنابراین به جای کل برج فقط این وزنه ها هستن که به هنگام وزش باد تکان میخورن!!! 
 
در قسمت رو به دریای برج فکر ساخت یک رستوران ذهن مهندسارو مشغول میکنه  چون قرار بود رستورانیرو در اوج آسومن بسازن که هیچ پایه ای نداره!!!البته(دوباره)با پیاده کردن نبشی های عمیق در بدنه بتنی اصلی٬رویای غذا خوردن در آسمان برآروده میشه(نا گفته نمونه اگه میلیونر یا میلیاردر نیستین فعلا تو همون رویا باشین!!!) 
ممنون که مطالعه کردین!!!
نظرات 1 + ارسال نظر
پوریا چهارشنبه 25 خرداد 1390 ساعت 23:59

مرسی که آپ کردی!
مطلب باحالی بود تنکس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد